18.- CONVERSA @PRENENTATGE (C@LCs) per aprendre llengües oficials i curriculars.-

 Conversa @prenentatge C@LCs.-

Per aprendre un idioma cal aprendre a escoltar i entendre, a parlar i a saber reciclar els errors per potents esmenes sensorineuronals
APLIQUEM EL MÈTODE CIENTÍFIC EN LA CONVERSA

Conversa @prenentatge Lectura Comprensiva sensorineuronal (C@LCs).-

1.- Com funciona la ment en la "conversa @prenentatge" d'un idioma oficial segons la C@LCs.-

Qui és troben? Es troben la persona o les persones màxim tres amb interès d'aprendre "conversants (C) i la persona de suport a la conversa (SC), es convé a respectar la confidencialitat i el codi del record "F3R" que s'explica en què consisteix. 

A partir del codi del record.- A partir de les "F3R", les tres formes neurosensorials efectives del record, conversem sobre un tema d'interès identificant els errors orals per part dels altres o de la SC, es fa l'esmena de forma immediata i s'anota per la SC, la persona torna a dir en forma espontània la frase esmenada i continua el col·loqui. Després de les esmenes es construeixen frases que dominem de forma imaginativa. Es mira que no es repeteixin, si no es repeteixen vol dir que es va aprenent les esmenes i s'incorporen al potencial lèxic i semàntic. Dediquem uns minuts a dur a terme tasques d'imitació  i de gimnàstica fonètica i apliquem la cognició activa mental des de processos sensorineuronals ,els CAMPS.

Tot seguit frases lliures amb les esmenes i converses sobre elles.


2.- Com s'organitza i  com funciona la conversa @prenentatge C@LCs?.-

És una conversa en els passos següents.-

1.- Salutació, concretar contracte, confidencialitat, tenint clars els objectius i que l'enfocament serà neurocientífic. Codi del Record "F3R*R@N"

2.- Es pot iniciar la conversa des d'un tema de casa o de la feina, article de premsa, d'un film que s'ha visionat, d'un tema preparat per escrit però corregit, de temes interessants o per necessitats.

Es van "esmenant" els errors quan passen i s'escriuen en un bloc per després passa'ls a la persona actora. S'entrena a repetir la frase, ha fer una síntesi del que s'exposa o es diu, etc. Agafar l'hàbit d'escriure l'esmena, buscar el significat, cercar sinònims- antònims, etc.


3.- Com aprenem amb la "Conversa @prenentatge" en català.- 

3.1.- La modalitat des del CpNL.-

- La taula.- Fem conversa al voltant d'una taula en un espai digne per a dur l'activitat.

- El carrer.- Visitem comerços i institucions d'interès ciutadà com biblioteques, comerços, serveis de l'administració i fem conversa espontània, per treure informació i per a coneixer-nos.

3.2.- La modalitat lliure Cooppel. Són converses telemàtiques per Meet del dilluns de 20 a 21 hores 


4.- Com aprenem amb la "Conversa @prenentatge" en castellà.-

4.1.- La modalitat de la FEPA (mentoria lingüística) per a menors tutelats i extutelats de Gambia

4.2.- La modalitat de la Mentoria Social.-

De Quilòmetre Zero o de la Fundació Bofill.- De menors (Senegal) i d' extutelat (Gambia)

4.3.- La modalitat Cooppel INS.- 

Que es porta a terme a l'institut AMiF amb lectura comprensiva i oratòria.


5.- Les "Converses @prenentatges" en francès i/o en anglès.-



Es porten a terme a l'institut AMiF i de forma lliure en altres espais. Una persona domina l'idioma mentre les altres escolten, participen a la conversa i/o observen.


Comentaris