"He treballat de docent primer de mestre alfabetitzador i professor d'EGB, en tercer curs pont en el SMO, aplicant Freinet i els principis de Paulo Freire. Experiència, mèrits i formació de cara a preparar-me les oposicions. Cursos 1979-80 i 1980-81 i després com a mestre de poble, assessor psicopedagògic (EAP) professor d'institut (Ins Martí de Tarragona). 38 anys. Amb formació, experiència i mèrits encara fins avui com a professor jubilat col·laborador amb Educació, en voluntariat per la llengua i en Mentoria Social entre altres".
Amb el sou i ara la pensió he dut a terme imnumerables activitats i participacions com a voluntariat des de 1985. He escrit com a comunicant en moltes entitats siguis asssociacions o federacions i faig un diari des de 1975.
A més de redactar sobre actes i fets escric sobre pensaments, principis i exercicis de la tesi Causa Cooppel per la Pau. He viscut de la docència i m'he dedicat de forma altruïsta i solidària a dur a terme activitats creatives didàctiques (1985-1989), a més d'agenda pública Ceradai 1989 fins a l'actualitat. Més de tres mil activitats públiques i gratuïtes".
I.- Per què i per a què la CAUSA COOPPEL PER LA PAU?
Es tracta de trobar ocasions, situacions i anècdotes amb persones per a donar una nova oportunitat a entendre com funciona la nostra ment i com la podem millorar pel sentit cooperatiu (Cooppel).
Per mitjà de la conversa amb la negociació o la mediació
Es tracta de millorar el record i la comprensió per a reduir els biaixos mentals i aconseguir beneficis, efectes mentals i impacte a l'entorn proper.
És el com "construir la pau en la ment de les persones (lema de la UNESCO).
El per què és el valor solidari i d'apostolat i el per a què és trobar junts un camí senzill, fàcil i constant per transformar el món.
II.- Què diuen qui sóc ?
Soc FERRAN D o FERRAN DE.........?
FERRAN D o DE ...
Som persones per damunt de tot i donem la cara humilment per la causa Cooppel per la Pau
Tres lectures:
- FERRAN de.... pla, projecte, programa o entitat que formo part activament.
- FERRAN D de Drets Humans ètics
- FERRAN D de Dhc (Doctor honoris causa postulant- 2004, professor ad honorem, emèrit actiu 2017 de la tesi postulant 2030)
A la finalitat de nom personal i de marca de personatge públic
Josep Maria Ferran i Torrent té un nom propi pel seu cognom i pel pla, programa o projecte que està compromés.
1.- Pels dos cognoms:
Hi han noms com Duran i Lleida, Domenech i Montaner, altres es denominen com a noms de marca o com a noms derivats del seu nom oficial. En el meu cas seria "Ferran i Torrent".
2.- En relació amb el pla, programa o projecte:
Ferran de, segons el nom referencial de:
- Ferran de la Causa Cooppel per la Pau o de la Cooppel.
- Ferran de Priorem Priorat, programa mensual col·laborador de ràdio Falset des de 2008
- Ferran de Ceradai des de 1986
- Ferran de Jutge de Pau des de 2007
- Ferran de la Federació d'Ateneus de Catalunya des de 2018.
- Ferran de la Federació veïnal Segle XXI de Tarragona des de 2019.
- Ferran de projectes com "Això...Aleixarenc" des de 1976 a 1979, del programa ALBAIN 1980-81
- Ferran de l'associació EUR.E.KA entre 1989-1996, del Centre d'Estudis del Priorat de 2003-2025. Ferran de l'associació veïnal Verge del Carme fins a 2023.
Ferran de..... seguit del seu o nostre projecte, joc didàctic o programa de ràdio a Tarragona o a Mora la Nova, és el mes fàcil. Entre 1988-90 negociacióa Madrid en el MEC la reforma de la LOGSE o en el 2003 en el Consejo Escolar del Estado temes d'immigració, com el tema de els necessitats educatives lingüístiques i el concepte d'estrangeria.
3.- Ara en la vocació d'aplicar els principis avançats denominats sota la Causa Cooppel per la Pau
Es com un joc de taula, on les peces són mentals i la taula la nostra ment.
Descoberts els principis neurocientífics de la reconstrucció, recomprensió i reproducció des de com és conserva la Comprensió del Record Disponible (CRD) i el codi de la Neuro TR@NS Sensible dels Sabers (NTS) que consisteix en utilitzar el Silenci , la Transcripció i la Narrativa en els nostres aprenentatges de tota la vida. El codi que utilitzem per a millorar la comprensió i el record en els aprenentatges per a totes les edats el denomina "F3RR@N" i ho apliquen per a entrendre millor les matèries bàsiques del sistema educatiu. Ja que poden haver altres codis funcionals també.
Millorar l'aprenentatge de les arts i de les llengües considerant tots els sabers des de la música, la plàstica, la filosofia, les matemàtiques fins a l'espiritualitat universal, entre la Intel·ligència Natural davant el repte de les Intel·ligències Artificials. Tot considerant la Intel·ligència Emocional i les Intel·ligències Múltiples.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada