15.- COOPPEL MÈDIA, en marxa el programa .-

 Cooppel Mèdia.- 

Cooperació per la mediació i la negociació social i cultural  per la pau 2025-2030.-

INVESTIGACIÓ EN MÈTODES ALTERNATIUS EN LA RESOLUCIÓD E CONFLICTES    "IMARC"

Mediació Ciutadana Especialitzada en la Proximitat Comunitària.  Mediació CEP Comunitària.

Impulsada des del voluntariat social aprenentatge servei comunitari és previ a la mediació ADR més professionalitzada.

https://justicia.gencat.cat/ca/detalls/Article/mediacio-00022


1.- Mòbil.- 

Es tracta de potenciar la mediació comunitària social i cultural a tot arreu que es pugui perquè es necessita i MÈDIA pot ser una oportunitat i un recurs tècnic positiu de suport a la convivència. Poden ser simples consultes, una opinió més, entrevistes o converses.

2.- Títol.-

COOPPEL MÈDIA.-

Cooperació pel Record i per a la Mediació.- 

M.- Mediació comunitària estructural i puntual social i cultural.

È.- Escolta amb accent obert activa (Escolta activa equitativa de preguntes i comentaris)

D.- Dialògica pels Drets Humans: Drets de la Humanitat i de la Natura.

I.- Investigació interactiva sobre coneixements i habilitats en la pròpia vivència de la mediació. Construcció sistèmica, inclusiva i interactiva de les competències de la ciutadania

A.- Acolliment mutu. Arrels de l'amistat. Afectivitat equitativa.

PRÀCTICA COOPPEL EN CONSTRUCCIÓ

3.- Com es porta a terme una conversa dins del procés mediador comunitari MÈDIA?

3.1.- Pràctica.-

- Aproximació a les persones amb afany de conèixer i d'ajudar pot ser informal, espontània, més formal i organitzada. Presentar-se i motiu de l'apropament segons el rol de.....

- Salutació, presentació de dades motivadores com el nom, d'on es ve, etc, aspectes de record biogràfic o curricular o cultural, curta fase de passatemps,

- Concreció de la relació.- Deixar clar que respectem la confidencialitat, entrem a l'activitat segons els interessos, les necessitats i les capacitats de la persona consultant, si es vol podem entrar en més intimitat. 

- Conversem.- Dins de la conversa es fan comentaris sobre el record i com funcionem a nivell de la presa de decisions. Es facilita la informació, orientació o assessorament amb el suport d'opinions i experiències de persones, del Xat GPT o internet. Es tracta de suport motivacional en l'acolliment podent fer seguiment i acompanyament segons mutu acord.

- Acords compartits i resum de cara al futur.-

3.2.- Principis científics.- 

En la recerca i en l'aprenentatge servei comunitari de persones voluntàries qualificades i acreditades que estan disponibles a ajudar en processos de mediació social i cultural.

1.-  Partim de la tesi de la transmediació social i cultural.

https://causacooppelperlapau.blogspot.com/2025/02/14-mediacio-social-i-cultural-debat.html

2.- Entenem com a MÈDIA, la Mediació Especialitzada fonamentada en els Drets Humans des de les Iniciatives i de les seves Avaluacions de les mateixes actuacions a favor de la mediació comunitària, restaurativa, resolutiva i preventiva.

3.- Valorem important la implicació sistèmica relacional de la comunitat. El com avaluem? És la clau per donar sentit a l'activitat, la cooperació ens dona el sentit. 

4.- Abans de tot es queda clar que entrem en una conversa confidencial, informació reservada i la total discreció. Clarifiquem els conceptes.

5.- Tot seguit plategem les preguntes clau:

1.- Què vols?

Drets al permís, amb una Llei que protegeixi a les persones que promouen iniciatives o que podrien tenir-les si les motivem i les animem 

2.- Quines metes et planteges? 

3.- Com avaluaràs? 

4.- Quins algoritmes mentals tens per a impulsar?

5.- Quines relacions de persones es poden implicar o ens poden ajudar. Quins comportaments. Quines competències o capacitats disponibles hem de tenir. Quines creences tenim i ens trobarem al respecte. Qui som i en què ens identifiquem i quin nivell vocacional ens movem.? 

6.- Fem referència a les autories i principis científics en què ens fonamentem. El fet de citar i compartir les aportacions de persones de la comunitat científica, universitària i cultural com social.

7.- Recollim les aportacions rellevants i significatives de la sessió o de la trobada 

4.- MÈDIA nom dels valors i som el teu suport:

Estem disponibles a ajudar-te, totes les decisions les prens tu, amb la teva responsabilitat:

- T'escoltem amb Escolta Activa i amb la màxima confidencialitat

- Per mitjà de preguntes i de les situacions de conversa t'ajudem a preparar les iniciatives

- Ajudem a trobar informació, orientació i assessorament dins de la pròpia comunitat i fora el que faci falta evitant la confrontació i respectant l'anonimat inicial

- Acollim i acompanyem casos de gestions administratives 

- Suport motivacional i facilitem els processos de decisió

5.- Sobre consultes a nosaltres.-

Sobre les consultes, les demandes, queixes si són orals s'inicia el procés de mediació factual o de fet, sense cap escrit ni presa de notes. En el programa Cooppel Mèdia, les consultes són orals, sigui presencial o telemàtiques, en el cas de consultar amb dades personals en format paper, aquestes seran retornades o destruïdes.

Tipus: Informació turística, necessitat de conversa per raons de dol, sobre drets humans, sobre aprenentatges, etc.


6.- Si fem suport a una entitat concreta.-

6.1.- Peticions administratives a l'entitat.- 

Si es registre la queixa en el registre d'entrades de l'entitat, associació, etc.  la persona que ho sol·licita te dret a una còpia segellada amb el número de registre d'entrada. Al finalitzar el procés oral per la nostra part en el cas d'haver quelcom escrit com apunts són destruïts (a la trituradora per exemple), en el cas que estigui registrat a l'entitat en entrades serà aquesta i les seves persones responsables les que prenen decisions al respecte. A nivell de l'entitat corresponent podran fer les actuacions que creguin convenientment com aixecar acta, comunicats escrits, etc. sota la seva responsabilitat de la gestió de les persones de l'entitat siguin de la junta directiva o de comissions de mediació reglades en els protocols i aprovats aquests en assemblea general, i si fos possible consti en els mateixos Estatuts de l'entitat.


7.- Com contactar?.- 
Tot el que es pot resoldre en comunitat propera no cal anar a recursos externs ni llunyans.

Comentaris