27.- EL DRET AL LLENGUATGE DEL RECORD.- Els llenguatges culturals i el nou llenguatge del record (IN): EL RECORD@L
Causa Cooppel per la Pau.
Promoure, permetre i protegir la pràctica Cooppel en la Llibertat Universal Mental (LLUM).
IN versus IA Intel·ligència Natural versus Intel·ligència Artificial
1.- Hi ha diversitat de llenguatges i de lògiques.-
Hi han molts llenguatges i per tant moltes lògiques i moltes intel·ligències. Fins hi tot en psicologia les Intel·ligències Múltiples (I.M.)
En la Realitat Interior Mental (R.I.M.) és el bressol i on neixen totes les lògiques i tots els llenguatges. Totes les expressions artístiques i pel sentit de la imaginació, un sentit comú universal cooperatiu.
2.- La comprensió del Record i la seva conservació és la clau sistèmica inclusiva.-
La clau està en el Record i més concretament en la comprensió i en la conservació del record disponible (CRD).
J. Piaget va descobrir les conservacions intel·lectuals de la quantitat, de la longitud, de la massa, del volum, etc. Com també les comprensions de la proporcionalitat
J.M. Ferran a més de descobrir que les lògiques i els llenguatges neixen en la mateixa ment. Ha estat en la seva trajectòria de 50 anys de projectes i d'observacions a milers de persones, les anàlisis i les interpretacions. llança el "Record@l" o llenguatge de la lògica del record que es basa en els algoritmes i en les narratives mentals
3.- Descobrir i inventar sobre la gestió del Record.-
El record té la seva pròpia lògica i el seu propi llenguatge, a igual que el so i la música així com els colors i la vista té el seu. Llenguatge musical i el llenguatge plàstic.
3.1.- Tres principis bressols.-
Quins són els tres principis pels quals el record disponible té la seva pròpia lògica i pot tenir el seu propi llenguatge?
1.- La música té el pentagrama i els seus signes i les seves qualitats del so: la intensitat, to o altura, timbre i duració
El record també té el seu pentagrama de les cinc ones cerebrals (OC) i dels nivells PEL.
Les Ones Cerebrals i el pentagrama. Ús del trigrama 1,2 i 3 a l'escola.
Els Nivells PEL: propòsits o voluntat i el pensament emocional lògic i el paper de la voluntat. Vull, Sento, Penso.
2.- Els colors i les formes. Record visual. Tres qualitats: el to, la brillantor i la puresa o saturació o claredat. Els colors es sumen i es resten.
3.- El paper de la ràdio. Més enllà del record auditiu en la intenció comunicativa.
Oberts a incloure nous aspectes
3.2.- Les qualitats del record, inspirades en les del so, el color i les formes.-
Si apliques aquestes qualitats al record, on el so, la forma i el color són elements clau, pots pensar en elles com característiques que defineixen com es percep i es viu un record. Aquí tens les definicions adaptades a aquesta idea:
3.2.1.- Qualitats visuals i espacials del record:
- Color: La tonalitat i la vivacitat de les imatges mentals dins d’un record. Un record pot ser ple de colors vius o tenir tons apagats i monocroms.
- Forma: L’estructura o contorn dels elements recordats. Pot ser nítida i definida o difusa i abstracta.
- Brillantor: La lluminositat o foscor del record. Un record brillant pot semblar clar i detallat, mentre que un record fosc pot ser confús o difícil de recuperar.
- Puresa: La claredat del record, si és nítid i fidel o si està barrejat amb altres elements.
- Pes: La càrrega emocional del record, si se sent lleuger i agradable o pesat i difícil de portar.
3.2.2.- Qualitats auditives del record:
- Timbre: La textura sonora del record, com es perceben les veus o sons particulars dins d’aquella memòria.
- Intensitat: El volum emocional o perceptiu del record. Un record intens es viu amb força, mentre que un record suau pot ser més distant.
- To o volum: L’altura del so en el record, si és agut i penetrant o greu i profund.
- Duració: Quant de temps sembla que dura el record quan el revius. Alguns records passen ràpid, mentre que altres es mantenen prolongats en la ment.
- Altura: La percepció de profunditat en l’espai mental, si un record sembla distant o proper en el temps.
3.3.- Qualitat emocional i sensorial:
- Calor: La temperatura emocional del record. Pot ser càlid i reconfortant o fred i distant.
Aquesta manera d’enfocar les qualitats del record pot ajudar-te a analitzar com percebem i guardem les experiències a la memòria! 😊
CHAT GPT Openai 080325
3.3.- Organització dels principis: necessitat i invenció?
Com tenir l'oportunitat d'observar, practicar els processos emocionals lògics amb el llenguatge d'estratègies del pensament pel sentit cooperatiu (Cooppel)?
A partir de descobrir aquests principis es pot codificar els processos, inspirats en la Teoria de la Intel·ligència del PASS (DNCAS) segons l'esquema mental de doble record disponible:
El codi mental F3RR@N:
I - El codi F3R de les facultats del record de la ment, en formes, funcions i finalitats
II - L'aplicació del codi F3R en els algoritmes mentals i en les narratives R@N. Dona apertura a plantejar la pràctica Cooppel en cinc ocasions:
Consultes TOCA:
- Consultes. Plantejar un dubte, una necessitat d'ajuda per a entendre, sigui qüestió o problema o conflicte.
- Tasts o situacions curtes d'aprenentatge 15 a 45 minuts, per a descobrir la interioritat del silenci (00), el record ( FVR, L &,) en l'adonar-se segons els criteris i els indicadors propis, entès en ADON@R(-se) AutoDiagnòstic Observador Neurosensorial Algorítmic del Record i són cinc nivells
1.- Concentració. Autoconsciència i codis bàsics. Funciona la nostra ment com un mòbil: 00, FVR L &2.- Operació meditativa. Diagnosi del cap de corda de la funció intel·lectual FiLMS. Penso, impuls, límits de les creences i dels valors, els mapes mentals i els sentiments3.- Observació orientadora i organitzadora del FiLMS: Límits mentals segons les Ones Cerebrals (ON) i els propòsits, emocions i la lògica (PEL) construint algoritmes mentals i les seves narratives.4.- Pràctica dels Processos Entrenadors Lúdics. Són Neurosensorial narratives amb algoritmes. Inspirat en Kieran Egan en els cinc nivells de comprensió i de les narratives.5.- Llenguatge generatiu. Algoritmes del Record mentals aplicats a camps prioritaris del coneixement i donar a conèixer la causa i la pràctica Cooppel.-
- Oratòria: a partir d' algoritmes fer narratives, exposar, respondre, etc.
- Càpsules del currículum competencial en diverses dimensions, àrees i matèries.
- Animació i suport motivacional tant si es domina o no el coneixement per la persona que el fa. L'important és motivar la planificació i l'atenció. https://clionauta.hypotheses.org/257
PASS.-
Kieran Egan
https://www.reddit.com/r/SeveranceAppleTVPlus/comments/1i6s3ih/the_5_cognitive_tools_theory_of_kieran_egan_some/?tl=eses&rdt=38601
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada