23.- TASTEM. Primer els tallers de tastets.- RECORD I PEL SENTIT VITAL .Com ho tractem? Guió de la presentació del pla Cooppel.-

 

                        Institut AMF de Tarragona

COOPPEL Record: El record pel sentit vital cooperatiu.

Control d'Oportunitats, Observació Pràctica dels Processos Emocionals Lògics del Record mental.

Codificació bàsica referencial F3RR@N.-

PEL: Processos emocionals lògics amb la ludicació estratègica del pensament. Formes mentals: planificadores, directives o autoritat mental (P) s'usa un triangle equilàter, emocionals (E), usem un cercle i lògiques (L) formades per les formes (FVR) dins dels guions mentals FiLMS (Formes lògiques, impulsors, Límits, Mediació i Sentiments). 

Pel sentit vital cooperatiu

Exposició.- 

Idees clau:

1.- Importància del record.-

2.- Com podem tenir més competències en el record?

3.- Exercicis pràctics


1.- Importància del record en la nostra vida.- 

En la vida del dia a dia.  Experiència personal de 65 anys d'escola i més de 45 anys de docència (Gener de 1980- fins ara). Iniciatives (Tarragona Impulsa). Negocis observats pel carrer: sans i malalts. Atenció comental a les persones, a les associacions i a les federacions.

2.- Com podem tenir més competències en el record? Com podem millorar el record?.

2.1.- Objectius:

Desenvolupar la creativitat, la comunicació i la cooperació mental en 45 minuts a l'hora de tutoria a les persones participants

Com més imaginació, més combinació dels dos hemisferis cerebrals, com més emprenem formes i algoritmes mentals i ho exposem en narratives com si féssim una conferència, més record. (FEYNMAN)

2.2.- Les TALS: Tasques d'aprenentatge lúdic social, són tasques d'aprenentatge lector sensorineuronal (TALS).-

- Activitat meva escolta activa, participació parlamentària, oratòria i motivar els exercicis mentals dirigits TALS.

- L'alumnat pren apunts en un foli on es pot visualitzar el nom per a fer intervencions parlamentàries de preguntar o de cooperar.

- Presentació segons l'edat en format conte (Soc Sòcrates)  o romanticisme (Platon i Aristòtils). Més adults filosofia i ironia 

Presentem el codi mental F3RR@N.

- La lògica algorítmica del record (RECORD@L) i els jocs Cooppel PEL Record per a persones adultes (BAT, pares i mares, professorat). Els límits i les decisions mentals.

3.- Exercicis pràctics:

3.1.- Tres passos o factors mentals, tres formes lògiques, tres ones cerebrals, tres formes PEL: lògiques, emocionals i directives o autoritat mental de la voluntat. Codi F3RR@N

3.2.- Descobrir que fem formes com fotos, vídeos i ràdios mentals. Les formes emocionals i les de l'autoritat. El color del vestit del comiat d'aquest matí, del carrer a la cuina de casa, què veus al escoltar "Tarragona".

3.3.- Codificació de les formes mentals per a construir algoritmes mentals: FVR, FiLMS (FVR,TC)

3.4.- Concentració en el Silenci Mental i en la respiració 378.-

3.5.- Apliquem el codi mental F3RR@N

- El 112

-  Hi+at

- MAMBO   BOCINA  (4t ESO)

- Recordar nombres per lletres i fer una paraula. Exemples 0, Z; 1,U, 2; D, 3; T, E 4; Q; 5,C; 6,S, 7, F, 8, V; 9,N (P). També  1= U i vocals

- Teorema de Thales i de Pitàgores

- Equacions entre operacions

-  Equacions amb una incògnita X

- Equacions amb dues incògnites X.X

- Càlcul de +,-, x, : i prioritats.

-  Com saber si un nombres és divisible per 3 o per 9 ?

3.6.- Jocs Cooppel PEL Record mental: Cinc tipus.

Jocs Cooppel: cooperació en els processos PEL:

1.- Jocs de Consultactiva INA+IDA= BER. Es parteix de la consulta i com construim el blanc de l'estel del record. A la meta es canta "esmenal"
2.- Jocs RECORD@L: llenguatge i lògica del record. Ús de les formes i del processos algorímics en el record. A la meta es canta "cordal"
3.- Jocs GR@MAT: de càlcul mental de la gramàtica en combinació amb la matemàtica. A la meta és canta "gram".
4.- Jocs M@T: de càlcul mental matemàtic, algorítmia i transcripció narrativa. A la meta es canta "mat".
5.- Jocs 3ROLS (2012) =   XULS + tres persones jugadores. En rols d'orientació lúdica seqencial Creació de materials i de jocs de taula i de tauler. Amb Tauler Cooppel 3ROLS. A la meta es canta "cooppel". Exemples Jocs DAI (1990), TOP (1989), APCIISE (1996).

3.7.- Els que pots inventar tu.-


INFORMACIÓ

Com practicar la Cooppel?-

En totes les activitats que fem podem destinar uns segons  a la concentració mental en el silenci i el control en el seu trencament (CO), operacions en els processos (OP) i construcció d'algoritmes i narratives mentals (PEL).

Portant a terme les tasques formals en cada context

Promovent els cinc Jocs Cooppel PEL Record mental a sobre esmentats.


Presencial amb cita de la data, del lloc i de l'hora de l'inici. Telemàtica amb cita prèvia. 



                                             El record és el pont del passat al present, sense record no tenim present


Les formes mentals PEL i els algoritmes i les narratives mentals formen part de la tesi postulant Causa Cooppel per la Pau i tenen drets d'autoria i per tant no estan exposats aquí, s'ensenyen en els tallers TALS Cooppel.  2025
FERRAN jm, 2025


https://cooppelcaminsmartiifranques.blogspot.com/

Comentaris