Conversar i consultar, és una relació interactiva d'ajuda mútua, una persona rep suport, l'altra es sent útil.
És també l'oportunitat d'una relació d'igualtat sense oblidar les corresponsabilitats de cada persona
1.- DIVERSITAT DE CONSULTES
Les consultes poden ser de moltes classes en si i com a context emocional pot influir les pròpies emocions o la necessitat de cridar l'atenció. També cal considerar el guió vital i el psicològic segons l'Anàlisi Transaccional (AT), de la persona consultant, així com el seu estat de dol, nivell de judici ètic i ganes de buscar solucions.
Atendre les persones i les seves consultes és molt important, és econòmic i pràctic podent ser presencials o telemàtiques.
2.- TEMÀTICA
Les consultes poder ser per temes de:
1.- Drets Humans en general.
2.- Curriculars de primària, ESO o BAT o FPGM. a escoles i instituts
3.- Sobre orientació educativa a alumnat i les seves famílies o a persones majors d'edat.
4.- Sobre convivència, salut, justícia i seguretat ciutadana en el món veïnal
5.- Com ocupar la nostra ment de forma profitosa i estar en forma en general i de cara a centres de dia i a residència assistides
6.- Exemples professionals o personals, a visites externes a les aules de les universitats
7.- Com dur a terme pràctiques o experiències profitoses per a estudiants
8.- Com visitar amb més profit i en família i en colla museus, espais naturals, rurals i/o urbans, i sales d'exposicions.
9.- Orientació turística. Informació fins i tot assessorament turístic natural, físic-esportiu, social i cultural.
10.- Persones o grups que volen constituir una associació o dur a terme un projecte solidari
11.- Orientació laboral Cooppel a pedagogia, psicologia, personal docent i/o mestres
3.- L'AJUDA EN L'ATENCIÓ A LES PERSONES.-
Com ajudem?
Amb actitud i en el propi cos:
(1) Escolta Activa i conversa C@LCs, (2) invitant al "Silenci" i al control de la respiració 378, (3) a la meditació interna de trencament del silenci i com aprendre a planificar la nostra ment. Tasques de concentració i d'imaginació. Intimitat i anonimat.
Amb llapis, paper i materials reciclables:
(4) A la pràctica reflexiva i a l'aplicació de les formes lògiques mentals (F3R), els seus algoritmes (R@) i les transnarratives (@N) del dia a dia. Tasques d'escriure i de dibuixar. Mapes mentals.Oratòria. Retòrica i dialògica.
(5) Al final amb la nostra experiència construim jocs d'identitat i de rols d'estratègia, tàctiques i operacions amb el suport de jocs de taula i de tauler fabricats per les mateixes persones jugadores.
Li afegim a cadascuna la paraula "Cooppel" per la seva facilitat, accesibilitat, adquisitivitat, gratuïtat... sempre que es fa pel sentit mental cooperatiu.
4.- TESI.-
Tesi postulant Cooppel per la Pau:
Amb el tractament del record amb l'aprenentatge autònom algorítmic, narratiu i neurosensorial (TR@NS) implica propagar públicament (Qx.), conversar millor (C@LCs), recordar més (CRD) i optimitzar les nostres decisions i acords (CiS). Això beneficia el rendiment acadèmic i competencial transversal i diacrònic, l'actitud en aprendre a aprendre sempre, productivitat creativa i satisfacció en aprendre.
Amb millores personals, interpersonals, a l'entorn educatiu i el seu impacte social i cultural.
5.- REGISTRE, CLASSIFICACIÓ I ÈXIT DE LES CONSULTES
Cal que registrem en quatre ratlles, amb el suport de veus gravades i fotografies les consultes i les classifiquem
Al principi anem lents fins que la ment es torna àgil i el talent desperta
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada